Dla wszystkich użytkowników serwisu Booking (.com) ostrzeżenie przygotowali pracownicy Biura Informacji Kredytowej, aby przestrzec przed zdarzającymi się wyłudzeniami. Oszuści działają w wyrafinowany sposób, dlatego jeśli my lub nasi bliscy możemy stać się ofiarami podejrzanego działania - reagujmy zanim będzie za późno!
Komisja Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF) przekazała do Biura Informacji Kredytowej informację na temat usług serwisu Booking (.com). Warto przekazać te informacje wszystkim, co do których mamy podejrzenie, że korzystają z tej strony lub aplikacji przy rezerwacji noclegów, bowiem oszuści nie oszczędzą nikogo. O co chodzi?
Komisja Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF) przekazała do Biura Informacji Kredytowej informację na temat usług serwisu Booking (.com). Warto przekazać te informacje wszystkim, co do których mamy podejrzenie, że korzystają z tej strony lub aplikacji przy rezerwacji noclegów, bowiem oszuści nie oszczędzą nikogo. O co chodzi?
- Oszuści podszywają się pod właścicieli hoteli i poprzez aplikację Booking[.]com kontaktują się z osobami, które zarezerwowały noclegi. W wiadomości informują, że potrzebna jest dodatkowa weryfikacja karty płatniczej, bez której rezerwacja zostanie anulowana. Link prowadzi do fałszywej strony internetowej, której głównym celem jest kradzież danych karty płatniczej. Jak wygląda oszustwo? Wiadomość wysłana bezpośrednio z aplikacji Booking[.]com wygląda bardzo wiarygodnie - przekonują pracownicy BIK. - Ponieważ wykorzystuje oficjalną aplikację zaufanego dostawcy usług, bardzo łatwo się na nią nabrać. Również strona, do której prowadzi link jest zaprojektowana w ten sposób, że wygląda jak autentyczna strona Booking[.]com. Podanie na niej danych karty kredytowej oznacza, że wpadają one w ręce oszustów, którzy mogą je następnie wykorzystać do nieautoryzowanych transakcji - podkreślają.
Pracownicy Biura Informacji Kredytowej podpowiadają także co zrobić, jeśli otrzymamy taką wiadomość.
- Sprawdź URL strony, na którą zostałeś/aś przekierowany/a. Upewnij się, że jest to oficjalna strona Booking[.]com. Jeśli masz wątpliwości co do autentyczności wiadomości, skontaktuj się bezpośrednio z obsługą klienta Booking[.]com przez oficjalną stronę lub aplikację. Pamiętaj, że pośpiech to zły doradca. Poświęć czas na weryfikację wiadomości - wyjaśniają.
My również prosimy o zachowanie czujności. W okresie wakacyjnym możemy ulec tak potrzebnemu rozprężeniu, a wówczas nie zauważymy podejrzanych ruchów, które na pierwszy rzut oka wydawać się będą uczciwe, w rzeczywistości jednak takie nie będą. Bądźmy ostrożni i z rozwagą korzystajmy z urlopów.