Funkcjonariusze z Policji w Polkowicach w związku z wakacjami, a także wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizatorów i uczestników wycieczek, zachęcają do zgłaszania potrzeby kontroli autokarów przed wyruszeniem w trasę. Sprawdzamy jakie warunki należy spełnić, aby taka kontrola mogła odbyć się w dogodnym dla zgłaszających i podróżujących terminie.

Zgłoszenie organizatora lub przewoźnika należy kierować do Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach z czternastodniowym wyprzedzeniem w formie pisemnej lub telefonicznej (pod numerami telefonów: 47 874 72 21 - Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego 47 874 72 24 - Asystent Wydziału Ruchu Drogowego).

- W trakcie zgłoszenia podać należy: datę i godzinę wyjazdu, miejsce wyjazdu autokaru, liczbę autokarów. Zgłoszenie dokonane z odpowiednim wyprzedzeniem pozwala racjonalnie zaplanować czynności funkcjonariuszy w dniach, w których zgłoszono kilka kontroli autobusów, a są to nierzadko dni wolne od pracy lub czas wakacji. Organizator powinien przeznaczyć na kontrolę autokaru około jednej godziny przed planowaną godziną odjazdu - tłumaczy podkom. Przemysław Rybikowski, Oficer Prasowy KPP w Polkowicach.
Policjanci przeprowadzają również kontrolę z pasażerami, lecz wówczas należy pamiętać, że w przypadku ujawnienia złego stanu technicznego autobusu i zatrzymania dowodu rejestracyjnego, dalsza jazda przeważnie jest niemożliwa. Wszystkim życzymy bezpiecznych podróży na wakacje!